.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دخالت اطرافيان، بيشترين علت طلاق در مازندران

مديركل بهزيستي استان مازندران دخالت اطرافيان را بيشترين و مهمترين عامل طلاق در اين استان برشمرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، محمداسماعيل محمدزاده بعدازظهر دیروز در همايش يك روزه سلامت خانواده در سياستگذاري‌هاي اجتماعي كه با تلاش بهزيستي و فرماندهي انتظامي استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: از 325 مراجعه كننده با موضوع طلاق به مراكز مددكاري و اورژانس اجتماعي، مشخص شد كه حدود 20 درصد اين افراد خود معرف هستند.
وي با تأكيد بر اين نكته كه بيكاري در كشورمان علت اصلي طلاق نيست، تصريح كرد: از مجموع كساني كه به مراكز بهزيستي براي امور طلاق مراجعه كردند، 86 درصد آنها داراي شغل بودند.
محمدزاده افزود: مشاوره خانواده در امور طلاق بايد اجباري شود و اين امر مهم با كمك قوه قضاييه و ارجاع دادگستري‌ها امكانپذير است.
مديركل بهزيستي استان مازندران با تأكيد بر اينكه 88 درصد موارد طلاق در استان مازندران با نارضايتي والدين همراه بوده است تأكيد كرد: طلاق يك پديده دوسويه است.
محمدزاده با تأكيد بر اين نكته كه نيروي انتظامي در نوك پيكان مقابله با آسيب هاي اجتماعي است، ادامه داد: هر پديده آزاردهنده مانند ترافيك شهري، بيماري‌هاي مزمن و خطرناك، فقر، بيكاري و بي‌حجابي مي‌تواند يك آسيب اجتماعي باشد.
وي خاطرنشان كرد: بسياري از رويدادهاي ساده مي‌تواند يك آسيب اجتماعي باشد و در بسياري از موارد انسان‌ها از اختلال‌هاي پنهان خود خبر ندارند.
مديركل بهزيستي استان مازندران اعتياد را يكي از مهمترين وارد آسيب اجتماعي برشمرد و اضافه كرد: يك فرد معتاد 15 خانواده اقماري را درگير مي‌كند، اگرچه اعتقاد داريم كه بيماران ايدز و هپاتيت تمام جامعه را درگير خود مي‌كند.
محمدي‌زاده با تأكيد بر اين نكته كه يك مشاجره خانوادگي نيز مي‌تواند آسيب اجتماعي ايجاد كند، تصريح كرد: سوء‌ظن نقش عمده‌اي در آسيب اجتماعي با موضوع طلاق دارد.
وي با اشاره به تأثيرگذاري و تأثيرپذيري ماهواره بر ساختار شخصيت گفت: سن ساختار شخصيت تا شش سالگي است و بقيه سن به پرورش شخصيت ارتباط دارد.
مديركل بهزيستي استان مازندران با اشاره به ورود آسيب‌هاي نوپديد از جمله ماهواره و انواع بازي‌هاي رايانه‌ا‌ي ادامه داد: استكبار در تلاش است شعار شهروند سازگار را در جهان سوم توسعه دهد و ايراني‌ها به دليل اينكه هوشمند هستند به سادگي اين قوانين را نمي‌پذيرند.
وي از ورود ديتا به خانواده به عنوان يك آسيب اجتماعي ياد كرد و افزود: براي مقابله با اين آسيب‌ها راهي جز واكسينه كردن جامعه نيست.
مدير كل بهزيستي مازندران در پايان پيشگيري را سطح اول مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي برشمرد و خاطرنشان كرد: در مسئله پيشگيري مهمترين فاكتور براي موفقيت طرح آگاهي دادن به جامعه است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.